shilohlover.blogg.se

Denna blogg handlar främst om mina 2 Shilohs men också om rasen och om hundar i allmänhet :)

Ang Valpar 2014 ,

Kategori: Shiloh Shepherd Sverige

Oj vad det var länge sen jag var aktiv här , ber om ursäkt för det sena svaret på era frågor och gör såhär att jag skriver  ett gemensamt svar på era kommentarer och frågor då flera frågar just efter valp .

Se gärna min hemsida ,  shilohlovers.weebly.com

där finns en flik Future plans  ;) 

Valpar är planerade under 2014  förutsatt att båda dom blivande föräldrarna får en godkänd röntgen ,

Det är min hane Mr Drover alias " Drutten "  Och en fin tik svart& silver  vid namn Azzi  som är aktuell just nu , Azzi är inte min tik utan en väninnas så valparna kommer självklart att födas och växa upp med mamman och med henne i Stockholm , hör gärna av er med intresse , beroende på när hon kommer löpa  så är valpar planerade till Sommaren/ hösten 14 .

Har också fått frågor ang Weckla och valpar där samt om uppfödningen finns kvar på gården ,,
Såvitt jag känner till är det inte just nu planerat med några valpar på Weckla men uppfödaren finns absolut kvar :)
 
Med vänlig hälsning Ewa

Kommentarer

  • Teresa säger:

    Hi! :) How much would there be schäfer in this litter - can you say how many percents? So would there be more schäfer or more shiloh on them?

    Svar: Hi Teresa there will be 68.7 % Shiloh , If we do that combination ! Best Regards Ewa
    Shilohlover

    2014-05-13 | 14:58:32
    Bloggadress: http://lappalaista.blogspot.fi
  • Leif Jonsson säger:

    Hur ser det ut med era valpar då, (drutten) ser jätte fin ut. Är intresserad om det skulle bli nått, så du kan väl höra av dig om du har nån info :)
    mvh Leffe

    Svar: Absout =)
    Shilohlover

    2014-06-23 | 20:52:24
  • Leif Jonsson säger:

    Hur ser det ut med era valpar då, (drutten) ser jätte fin ut. Är intresserad om det skulle bli nått, så du kan väl höra av dig om du har nån info :)
    mvh Leffe

    2014-06-23 | 20:53:52
  • Maria Andersson säger:

    hej

    jag undrar hur mycket större en sån här shilo sheperd är jämfört med den hund jag har idag är.

    Hon är en tik som är 50% schäfer, 25% Rottweiler o 25% Labrador o väger 35kg, är inte rikigt säker på hennes mankhöjd men den ligger nog i övre gränsen för schäfertikar åtminstone.

    hur mycket högre o tyngre är dessa hundar??

    Vore intressant att få veta eftersom jag till våren ev ska skaffa ännu en hund dock blir det en Hanhund denna gång.

    jag behöver inga redovisningar om hurvida mycket eller lite mental, social o konditonsträning en hund behöver, sånt vet o kan jag redan då jag är uppvuxen med stora arbetande hundar.

    mvh!!

    Svar: Hej Maria , det kan ju variera lite på våra svenska hundar beroende på stam men min egen hane är runt 80 hög och jag gissar hans vikt ligger runt 50 kg , försöker hålla ner vikten lite så han inte blir för tung för höfter etc , Med vänlig hälsning Ewa
    Shilohlover

    2014-10-04 | 23:49:48

Kommentera inlägget här: