shilohlover.blogg.se

Denna blogg handlar främst om mina 2 Shilohs men också om rasen och om hundar i allmänhet :)

Ännu en het dag :P

Kategori: Shiloh Shepherd Sverige

I morse och på fm var det faktiskt lite mulet härute på ön vilket kändes skönt , Äntligen tänkte jag kan man få lite gjort här hemma ,, för i denna hettan som varit så orkar man ju inget och på kvällarna går man ju ut med hundarna eftersom dom ju inte heller orkar vara ute så mycket i värmen så får det ju bli mer av det på kvällen ,  enligt väder prognosen skulle det också bli åska vilket behövs , men inget av det har vi fått ,  istället  blev det ännu en het och kvav dag av inaktivitet ! 

Bäcken som  rinner här brukar vara fräscht vatten i och hundarna har fram tills nu kunnat svalka sig i den varje dag vilket dom älskat  men nu är det bara sand kvar , torka torka ! 

Man börjar förstå begreppet TORKA  :D 

Nåväl ,,  vi har ju ännu vatten i kranarna och det finns ju ett hav runt hela ön om man tar sig dit ;) 
Så jag ska väl inte yla mera om det ..

F.u ovanstående ,, så är iaf allt bra m alla Pälsklingar , Selene växer , mest på höjden just nu och inget alls på bredden  för ögonblicket påminner hon mera om en dingo en om en Shiloh , Om Än En Oerhört Söt dingo  !! 
Men hon växer väl ikapp valpar brukar ju ha en vad jag kallar för " skrangelålder"   när dom brukar se ut lite hur som helst så hon har väl bara kommit tidigt in i den kanske :)  go som en liten gris är hon iaf !!!  
En busig gogris that is !   Som har börjat gilla mammas säng :)  



 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej!! Har en liten fråga, du vet ingen som väntar shilo valpar?:-) vi har länge funderat på att utöka familjen, problemet är att vi har fastnat för just shilo sheperd! & dom växer ju verkligen inte på träd;-) mvh Veronica

    Svar: Hej Veronica , finns en kull i Umeå det är allt jag vet just nu iaf =) Ska höra mig för om det finns nån valp kvar där :) Med vänlig hälsning Ewa
    Shilohlover

    2013-08-07 | 12:49:49
  • Veronica Sjöberg säger:

    Hej! Vi är ute efter just en liten shiloh men dessa hundar är ju omöjliga att hitta!!! Så nu gör jag ett nytt försök och kollar om du råkar veta någon som ska ha valpar snart? Mvh Veronica

    2013-08-08 | 15:24:53

Kommentera inlägget här: