shilohlover.blogg.se

Denna blogg handlar främst om mina 2 Shilohs men också om rasen och om hundar i allmänhet :)

Min Älskade Mr Drover alias Drutten !

Kategori: Shiloh Shepherd Sverige

Ikväll tänkte jag skriva lite om min älskade Drutten <3 

Drutten fyllde 1 år den 18 Januari och han är den mest underbara unghund man kan tänka sig ..
Han är lättlärd han är lyhörd han är alltid glad han överöser en med pussar och kärlek och viftar på svansen bara man tittar åt hans håll , han är en helt igenom Underbar Hund !! 

Jag måste också säga att allt har gått fantastiskt lätt med honom , han blev rumsren helt av sig själv i stort sett det enda jag behövde göra var att öppna dörren så gick han ut och gjorde det han skulle ,, han var en oerhört lätt valp att ha med att göra glad pigg och inte det minsta jobbig ,, jag tror att allt han sammanlagt bitit sönder under sin uppväxt är ett par sladdar och en sko.

Drutten är helt igenom en vänlig hund , trygg, stabil och cool ,, och jag kan inte nog berömma honom för det finns inte nog med fina ord att säga om honom .

Han är också modig , han prövar allt även om man kan se att han tycker vissa saker kan vara lite läskiga som att gå i branta trappor tex ,, men han går ändå utan tvekan sätter han bara den ena foten framför den andra och knallar på .. 

Han går mer än gärna med mig ner i vår äckliga källare och han tittar in i alla rum först för att kolla att ingen ful gubbe gömmer sig där ,, dock helt avspänd  bara kollar läget liksom !

Han vaktar här hemma men är aldrig jobbigt vaktig utan på ett sunt sätt ! 

Drutten är den finaste snällaste enklaste och mest underbara hund man kan få och jag är så oerhört glad för honom .. 

Han är jättesnäll mot mina katter och han älskar grannhundarna dock är han ju lite stor och klumpig så dom små hundarna får han inte leka med längre men det gjorde han som valp ,, men han blir så glad över att träffa dom så han står och sjunger när han ser dom :D 

Hans bästa kompis f.u Leyla är en BorderCollie hane på 2 år och dom har hur kul som helst ihop ..

Han är 1 år som sagt men han börjar ju bli en stor kille ,, ännu valpig i sitt sätt men stor till storleken ,, men han är ju så lätthanterad att det aldrig varit det minsta jobbigt med hur stor han är ,, snäll att gå i koppel är han också .. 

Det finns nog inte en enda sak som jag kan komma på som skulle vara negativ med honom ja möjligen att han kan ta en tugga ur kattlådan då om jag inte hinner städa fort nog ,, det är väl det enda isf ,, vilket inte är någon stor grej bara lite snuskigt :) 
 
Drutten eller Mr Drover som han egentligen heter kommer från Weckla Gård i flen och han är bland det allra bästa och finaste som hänt mig !!  <3   


Drutten på sin 1 års dag <3 


in action med kompisen :) 
 

Tillsammans med finaste Leyla <3 På bilden är Drutten 10 mån.



En höstig tur vid havet !  Liite kallt tyckte Drutten medan isbjörnen Leyla bara myser :)

- TACK Inger <3  För denna underbara hund <3 

Kommentarer

  • darvish säger:

    Hej!
    Jag blir verkligen rörd av hur du beskriver Drutten och din relation till denna fantastiska ras! Själv åkte jag ändå från Malmö till Flen för att köpa Maximus som i sitt utseende ser ut som Drutten. Kan bara medge att Maximus var något av det bästa som hänt mig. Den kärleken som jag och min flickvän fick av honom går inte att beskriva i ord. Vår lycka med Maximus varade i 5 år och inte mer. Vi hade planerat att han skulle vara med oss i alla fall 6 år till. Men olyckligtvis kom den dagen som vi inte ville uppleva Maximus fick neurologiska problem över två nätter. Hans liv gick inte att rädda! Vi fick avliva honom för 4 månader sen. Han lämnade stor tomhet efter sig.

    Svar: Hej ! Jag ber om ursäkt för hur dålig jag varit hela sommaren på att kolla upp bloggen :( Beklagar din hund , det finns inget värre än när sådant händer usch det känns som man ska gå totalt sönder inuti :( Jag förstår att det är tomt , fick du tag i någon hund ? Med vänlig hälsning Ewa
    Shilohlover

    2013-06-23 | 23:06:46

Kommentera inlägget här: